Kisah Benar : Minta Melihat Neraka


Hari ni aku puasa sunat 6 syawal..Maghrib dah masuk, tapi makanan belum hidang lagi.. Perut pula dah berbunyi minta diisi. Si dia hulurkan periuk pada aku. Aku tahu periuk nasi tu masih panas lagi, api baru padam tak sampai seminit pun.. Tapi entah kenapa lah...si tangan ni gatal nak pegang tak beralas. Kebal la kot..

Aduh!! Dia punya sakit macam nak tercabut tangan aku. Periuk aku letak atas meja.. tangan panas..hati pun tiba-tiba panas.

"Yang ko duduk situ kenape? Kan aku dah kena ni..!"

Kasihan adik aku, dia pula yang kena marah.

Dengan pantasnya aku ke dapur, alirkan air..tuam air batu sambil berbuka puasa.

Dalam masa berbuka tu aku cuba ingat, apa yang Allah SWT nak tegur aku. Mana silap yang patut aku sedar..

Astaghfirullahal azim.. Dua tiga hari lepas aku ada hajat pada Allah SWT. Hari ni Dia bagi sikit je hajat aku tu. Itu pun dah aku tak tahan. Apa hajat aku tu??

"Ya Allah..aku belum layak untuk ke syurga Mu. Tunjukkan lah aku nerakaMu..Moga-moga hati aku takut bermaksiat pada Mu ya Allah.."

Hari ni aku rasa sikit saje..tak sebanding dengan kepanasan nerakaMu ya Allah. Berdenyut-denyut sakitnya. Tak sanggup rasanya aku kenerakaMu itu. Ampunilah aku dan keluargaku, selamatkan lah kami dari kepanasan api nerakaMu ya Allah..Amiin..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget