Makhluk Yang Lebih Jahat Dari Iblis



Siapa dia sejahat-jahat makhluk..  Iblis la'natullah..? Si pembawa fitnah Al Masih Dajjal..? Atau syaitan-syaitan yang membisik kejahatan pada kita..?


Yang kat atas tu memang kita dah sedia maklum sebagai makhluk yang tercela sifat diorang, tapi ade satu lagi makhluk ni yang lebih jahat lagi dari diorang. Tahap gaban punya jahat...!! Siapa tu? 

Mereka lah para ulama' suk yang menyembunyikan kebenaran tetapi menyebarkan fitnah. Fitnah di sini bermakna kerosakan yang mereka bawa ke dalam umat akhir zaman ini. 

Kata-kata mereka amat umat percayai dan pegang bahkan melebihi dari pegangan umat terhadap kalam Penciptanya dan sunnah Rasul utusan Allah swt pada mereka.

Umat kini beriman pada ULAMA, menjadi penyembah ulama. Bukan lagi menyembah Allah azzawajal.



Daripada Ali bin Abi Talib ra berkata: 

Telah bersabda Rasulullah saw:“sudah hampir sampai satu masa di mana tidak tinggal lagi daripada islam itu kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada al quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid masjid mereka tersergam indah, tetapi kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat jahat makhluk yang ada di bawah naugan langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali.
(hadis riwayat baihaqi)


Wallahu'alam..

Syaitan Dalam Solat


Uthman bin Affan pernah bertanya kepada Raulullah SAW,

"Wahai Rasulullah, syaitan telah mengganggu shalat dan bacaanku."


Rasulullah SAW bersabda,

"Itulah syaitan Khanzab, jika engkau merasakan kehadirannya, maka bacalah ta'udz kepada Allah dan meludah kecillah ke arah kiri tiga kali."
(HR. Ahmad)


Kehancuran Kota Makkah Bermula


Apa yang sedang kita lihat? Kemajuan Kota Mekah, atau pun kehancurannya?
Apa 'objek' atau 'benda' pertama yang korang nampak dalam gambar atas bila korang bukak post ni?

Ka'abah..kiblat kita atau korang nampak menara jam kebanggaan Bani Sa'ud sang 'penjaga' kota suci?

Sedangkan sekicil-kecil lipas lalu sebelah time solat pun kita nampak..inikan pula sebesar gabak menara tu yang tersergam gah kononnya depan mata. Mesti susah nak khuyu' kan..

Bibit-bibit awal kehancuran kota suci Makkah Al Muqarramah yang Rasululla s.a.w bagitahu lama dulu  dah pun mula sahabat.. 
Kerajaan Bani Sa'ud kesayangan korang dah pun mainkan peranan sebenar diorang. 

Sebab tu... kebangkitan semula kerajaan Allah swt akan bermula semula dari sini.. Ana ulangi.. DARI SINI. InsyaAllah..

Wallahu'alam.


Dari Bonda..


Dari bonda...

Hari ini bila kita nak mandi, kita boleh mandi sendiri dimana sahaja yg kita suka. Selepas itu kita ke almari dan pilih baju apa yg kita nak pakai dan apa warna yg kita suka.

Kita ke almari solek kita boleh pilih apa wangian yg kita kita mahu. Apabila sampai waktu sembahyang, kita ke surau atau ke masjid samada berjalan kaki mahupun berkenderaan..
Selepas sembahyang kita boleh pergi kemana sahaja kita nak pergi, kedai kopi, shoping ataupun terus pulang ke rumah...

TETAPI... Suatu hari nanti...
Kita x mampu nak mandi dan kita akan dimandikan..

Kita dah x boleh pakai pakaian yg kita suka KECUALI kain kapan yg berwarna putih..

Tiada wangi-wangian KECUALI kapur barus...

Dan di waktu itu bukan kita sendiri nak ke surau atau pun masjid TETAPI kita di usung...

Selepas disembahyangkan, kita dah x boleh pergi mana2 KECUALI kita akan diusung ke rumah yg kekal abadi utk kita semua iaituTANAH PERKUBURAN...

Diwaktu itu barulah kita tahu dan sedar bahawa apa yg ada selama ni adalah bersifat sementara dan kita baru sedar yg kita selama ini terpadaya dgn keindahan DUNIA.

"Demi MASA! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, kecuali 

(1) orang-orang yang beriman,
(2) dan yang beramal soleh
(3) dan yang berpesan2 pada kebenaran
(4) dan yang berpesan2 pada kesabaran".

~Surah Al-'Asr.

P/s : silakan share kepada saudara se-ISLAM kita ..

Negara Islam Terkecil Dengan Rakyat 12 Orang


Pada tahun 621M, iaitu pada bulan Zulhijjah tahun ke-12 selepas ke-Rasulan Nabi Muhammad s.a.w,  seramai 12 orang dari kaum Aus dan  Khazraj telah bertemu dengan pemimpin agung kita untuk melafazkan baiat taat setia pada Rasulullah s.a.w. Antara kandungan baiat mereka adalah :

  • Tidak menyekutukan Allah dengan sesuatu apapun.
  • Melaksanakan apa yang Allah perintahkan.
  • Meninggalkan apa yang Allah larang.


Bermula saat itu, Rasulullah s.a.w telah pun sah dan secara rasmi menjadi pemimpin, pemerintah, raja, dan juga khalifah di Yastrib yang kemudiannya telah ditukar nama menjadi Madinah walaupun rakyat yang berbaiah pada awalnya hanya sejumlah 12 orang sahaja.

Kemudian melalui dakwah, Kerajaan Islam Madinah terus berkembang sebagai sebuah Daulah Islamiyah yang pertama di muka bumi. 

Jelas, kedaulatan sebuah negara bukan terletak hanya pada jumlah rakyatnya sahaja.. tapi yang lebih penting lagi ialah ketaatan rakyatnya pada pemerintah yang hanya akan mengabdikan diri pada Allah swt dalam segala dalam menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang pemimpin dan khalifah. 

Kenapa 12 orang itu perlu ke bersusah-susah ke Mekah untuk bersyahadah? Bukankah untuk memeluk Islam mereka hanya perlu melafazkan kalimah syahadah di Yastrib sahaja dengan Allah swt sebagai saksi?

Jawabnya tuan-tuan.... Islam yang sempurna tidak akan dapat kita capai dengan hanya sekadar melafazkan dua kalimah syahadah, tapi perlulah diiringi dengan sumpah taat setia pada pemerintah/khalifah yang Allah swt lantik untuk mentadbir umat manusia menurut Al Kitab dan Al Hikmah.


“Barangsiapa yang mati dan dilehernya tidak ada bai'at maka dia matidalam keadaan jahiliyah.”



 wallahu'alam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget