Nasihat Kubur





1). Aku adalah tempat yg paling gelap
di antara yg gelap, maka terangilah aku
dengan TAHAJUD


2). Aku adalah tempat yang paling
sempit, maka luaskanlah aku dengan
ber SILATURAHMI.


3). Aku adalah tempat yang paling sepi
maka ramaikanlah aku dengan
perbanyak baca AL-QUR'AN.


4). Aku adalah tempatnya binatang2
yang menjijikan maka racunilah ia
dengan Amal SEDEKAH,

5). Aku yg menyepitmu hingga hancur
bilamana tidak Solat, bebaskan
sempitan itu dengan SOLAT

6). Aku adalah tempat utk
merendammu dg cairan yg sangat
amat sakit, bebaskan rendaman itu
dgn PUASA..

7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir
bertanya, maka Persiapkanlah
jawapanmu dengan Perbanyak
mengucapkan Kalimah
"LAILAHAILALLAH"

Sampaikan pada saudara kita semampu dan
seikhlasnya, sampaikanlah walau hanya pada 1
org..


Jangan dengar syaitan yang berbisik:
"SUdahlaaaaaah tak payah di
SEBARKAN, tak penting pown, BUANG
MASA saja, tak mungkin akan di baca
"...
Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT
menghargainya puluhan kali ganda.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...