Kehancuran Kota Makkah Bermula


Apa yang sedang kita lihat? Kemajuan Kota Mekah, atau pun kehancurannya?
Apa 'objek' atau 'benda' pertama yang korang nampak dalam gambar atas bila korang bukak post ni?

Ka'abah..kiblat kita atau korang nampak menara jam kebanggaan Bani Sa'ud sang 'penjaga' kota suci?

Sedangkan sekicil-kecil lipas lalu sebelah time solat pun kita nampak..inikan pula sebesar gabak menara tu yang tersergam gah kononnya depan mata. Mesti susah nak khuyu' kan..

Bibit-bibit awal kehancuran kota suci Makkah Al Muqarramah yang Rasululla s.a.w bagitahu lama dulu  dah pun mula sahabat.. 
Kerajaan Bani Sa'ud kesayangan korang dah pun mainkan peranan sebenar diorang. 

Sebab tu... kebangkitan semula kerajaan Allah swt akan bermula semula dari sini.. Ana ulangi.. DARI SINI. InsyaAllah..

Wallahu'alam.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget