Raja Thailand Dan Respon Dari Tuanku Sultan Raja Merongmahawangsa II



BANGKOK - Raja Thailand, Raja Bhumibol Adulyadej, 85, telah dibenarkan keluar dari hospital dan kembali ke istananya di wilayah Hua Hin selepas menerima rawatan di sana selama empat tahun.
Baginda dikatakan keluar dari Hospital Siriraj bersama permaisurinya, Ratu Sirikit, 80, yang turut dirawat di hospital sama selama setahun.
"Saya telah mendapat pengesahan daripada Biro Istana Diraja bahawa Raja Bhumibol Adulyadej akan meninggalkan Bangkok hari ini pada pukul 4 petang.
"Saya menganggarkan lebih 10,000 penduduk Hua Hin akan keluar menyambut raja mereka," kata Gabenor wilayah Prachuap Khiri Khan, Weera Sriwathanatrakoon.
Televisyen tempatan menunjukkan jalan-jalan di Hua Hin dipenuhi kain rentang mengenai kepulangan Raja Bhumibol Adulyadej.
Raja Bhumibol Adulyadej yang telah memerintah Thailand selama 67 tahun mengalami pelbagai penyakit selepas dimasukkan ke hospital sejak September 2009 akibat masalah pernafasan.



Respon Dari Tuanku Sultan Raja Merongmahawangsa II

Raja Thailand, Raja Bhumibol Adulyadej juga telah sampai masanya beliau turun dari takhta dan serahkan kuasanya setelah 4 tahun terlantar di hospital sejak bermulanya tarikh perjanjian 10-3-2009 @ 100 tahun itu tamat. Alhamdulillah kini baru beliau boleh keluar dari hospital...Dengan izinAllah dan PerencanaanNya setelah MEMO UMUM itu di keluarkan kesihatan Raja Bhumibol Adulyadez ini yang juga bersaudara dengan Tunku Abdul Halim Sultan Kedah dan YDP Agong Malaysia sekarang ini dan juga ada hubungan darah dengan Beta mereka berdua ini. 



sumber: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0802&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_07.htm#.Ufs5bieZ9RE.facebook#ixzz2anwjtAuq


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...